Ria Ferčáková Rôzne

Reklama a obchod na internete neustále rastú

Na Slovensku využíva nakupovanie cez internet približne každý druhý jeho užívateľ, čo v porovnaní s minulým rokom predstavuje viac ako 10-percentný nárast.

Aspoň raz za mesiac alebo častejšie využíva túto službu asi pätina on-line populácie. Vyplýva to z výsledkov GfK Slovak Internet Monitor, podľa ktorej využíva internet približne 56 % obyvateľov Slovenska, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje trojpercentný nárast. Najčastejšie podľa prieskumu GfK nakupujú Slováci knihy, oblečenie, obuv, elektroniku, dovolenky, vstupenky na podujatia, či cestovné lístky. Podľa uvedenej štúdie zohráva propagácia produktov na internete aj významnú rolu pri predaji v štandardných kamenných obchodoch. „Z prieskumov totiž vyplýva, že dostatočné informácie na webstránke sú dôležité z hľadiska realizácie kúpy, či už on-line alebo fyzicky v obchode,“ uviedla Tatiana Harčárová, ktorá sa špecializuje na prieskumy v oblasti médií. Ako ďalej dodala, spoločnosti na Slovensku by mali venovať dostatočnú pozornosť funkčnosti svojej internetovej stránky. Štúdia GfK Slovak Internet Monitor sa realizuje kontinuálne už niekoľko rokov na vzorke tisíc obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov metódou „face to face“. V tlačovej správe sa porovnávali vlny z januára 2010 s výsledkami z januára 2009. Prieskum je reprezentatívny vzhľadom na celú populáciu Slovenska.
Copyright © SITA 2010

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM