Zuzana Vajayová Rôzne

Deti z detských domovov súťažili v Dobšinej

Víťazi regionálnych kôl z detských domovov z celého Slovenska sa stretli v sobotu 4.júna 2011 v Dobšinej na 21. ročníku športových majstrovstiev detí z detských domovov – Športové majstrovstvá s Nestlé 2011.

V priestoroch dobšinskej ZŠ na Zimnej ulici súťažili v atletike, minifutbale, volejbale a po prvý raz aj v stolnom tenise. Najlepší z nich postúpili na Medzinárodné športové hry detí z detských domovov, ktoré sa uskutočnia v dňoch 17. až 19. júna 2011 v Maďarsku. Na štadióne v Miškolci budú pretekať deti z detských domovov z Česka, Maďarska, Slovenska a Rumunska a zúčastnia sa aj pozorovatelia z Rakúska. Informovala o tom PhDr. Mária Soboličová, PhD, zástupkyňa jedného z organizátorov akcie, Spoločnosti priateľov detí z detských domovov – Úsmev ako dar (ÚAD).

,,Tohtoročné majstrovstvá boli účasťou detí doteraz najväčšie. V základných kolách sa tohto projektu na Slovensku zúčastnilo viac ako 500 detí z detských domovov. Po prvý raz sa súťažilo bez rozdielu veku a postupovali najlepší. Limitovaná bola iba horná hranica a to vekom 17 rokov. Zmeny nastali aj v dĺžkach tratí, kde sa prešlo v behoch zo 60 m na olympijských 100 m. Pribudol aj stolný tenis, čím sa rozšíril aj počet súťažiacich. Vlani boli medzinárodné športové hry v Bratislave a slovenské deti ich vyhrali, dúfame, že sa im podarí výsledok zopakovať aj v Maďarsku“, konštatovala M. Soboličová.

Dodala, že už tretí rok je generálnym sponzorom tohto podujatia spoločnosť Nestlé Slovensko, s. r. o., ktorá uhrádza náklady na podujatie vo všetkých kolách, ktoré dosahujú cca 6 638 EUR a poskytuje vecné ceny vo forme sladkostí do jednotlivých kôl.

,,Tieto majstrovstvá sú výnimočné tým, že deti z detských domovov z celého Slovenska majú už vyše dve desaťročia možnosť rozvíjať svoj talent a stretávať sa na vlastnej súťaži. Okrem nadväzovania priateľstiev upevňujú svoje vôľové vlastnosti a schopnosti. Tradične si pritom ctíme motto podujatia – olympijský výrok Pierre de Coubertina: ,,Nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa.“ Súťaživosť je dôležitý faktor vo vývoji každého dieťaťa, rozvíja jeho cieľavedomosť a zdravú ľudskú dravosť za dosiahnutím svojich snov. Napriek tomu, že sa deti navzájom odlišujú povahou, výzorom, či farbou pleti, majú všetky spoločného športového ducha a súťaživosť. Podujatie má názov ,,Športové majstrovstvá s Nestlé“. Verejnosť dlhodobo vníma firmu Nestlé ako dôveryhodnú a úspešnú spoločnosť. Oceňuje pritom jej podporu projektov neziskového sektora, v rámci ktorých má svoje tradičné miesto aj podpora projektov znevýhodnených detí. Firma Nestlé spolupracuje už od roku 2003 s ÚAD pri obdarúvaní detí z detských domovov, podporou rôznych podujatí i darčekmi. Spoločnosť priateľov detských domovov – Úsmev ako dar, si tieto aktivity veľmi cení“, zdôraznila M. Soboličová.

Zástupca generálneho sponzora projektu Jozef Mokrý, manažér vonkajších vzťahov Nestlé Slovensko, s.r.o., uviedol: ,,Teší nás, že sa každým rokom zväčšuje počet súťažiacich detí, zapojených do projektu celoslovenských majstrovstiev detí. Sme radi, že aj s našou podporou mohlo tento rok vyše 500 detí zažiť vzrušujúcu atmosféru športového súťaženia. Nestlé Slovensko podporuje zdravý a aktívny životný štýl, ku ktorému patrí i športovanie. Aj deti z detských domovov majú právo na rozvíjanie svojich schopností, na pohyb na čerstvom vzduchu i na nadväzovanie nových priateľstiev.“

Tohtoročné celoslovenské športové vyvrcholenie v Dobšinej nadviazalo na regionálne kolá. Tie sa konali v Detskom domove v Kolárove 28. mája 2011 pre deti zo západoregiónu, v Detskom domove v Rimavskej Sobote – 21. mája 2011 pre deti zo stredoregiónu a v Detskom domov Sv. Mikolaja v Medzilaborciach – 14. mája 2011 pre deti z východoregiónu.

Cieľovou skupinou sú deti s nariadenou ústavnou starostlivosťou, deti s narušeným psycho-sociálnym a emočným vývinom, deti s poruchami nálad, deti ohrozené sociálno-patologickými javmi bez rozdielu pohlavia a do 18. roku veku. Snahou je ich integrácia do society. Úsmev ako dar hľadá riešenie, ako skutočne pomôcť opusteným deťom, naplniť ich potrebu blízkej osoby, trvalých vzťahov, bezpečia, adekvátnych podnetov pre zdravý vývin a dôveru v seba i iných. Všetky rozvojové projekty, ktoré táto organizácia robí pre deti, by nezrealizovala bez podpory a spolupráce partnerov a podporovateľov. Spoločným úsilím sa tak darí napĺňať myšlienku ,,… aby každé dieťa malo rodinu.“

Stručné predstavenie hlavného sponzora

Nestlé ako popredná svetová potravinárska spoločnosť sa dlhodobo postupne zameriava na oblasť výživy a zdravého životného štýlu. Usiluje sa pritom o to, aby bola vnímaná ako spoločensky zodpovedný partner a súčasťou tejto firemnej kultúry je tiež podpora rôznych projektov v prospech verejnosti. Je prirodzené, že podpora Nestlé ako potravinárskeho podniku je zameraná na zdravý a aktívny životný štýl verejnosti, najmä detí a mládeže. Jedným z najznámejších projektov je EKOROK s Nestlé. Je to projekt vzdelávania detí a mládeže základných a materských škôl šíriaci povedomie o ochrane životného prostredia a zdravom životnom štýle, ktorého sa zúčastňuje cca 3 500 detí. Nestlé je generálnym partnerom športových majstrovstiev pre deti z detských domovov, partnerom projektu Orion Florbal Cup pre vyše 12 000 detí zo základných škôl v spolupráci so Slovenskou asociáciou športu v školách. Každoročne v decembri Nestlé podporuje vianočný benefičný koncert združenia Úsmev ako dar, pre deti zo slovenských detských domovov. Nestlé je nielen pevnou súčasťou slovenského potravinárstva, ale aj spoločnosťou, ktorá si dlhodobo uvedomuje, že úspešné podnikanie je udržateľné iba vtedy, keď sa vytvára zdieľaná hodnota, z ktorej má prospech tak samotná firma, ako aj spoločnosť a krajina, kde firma pôsobí. V rámci tohto prístupu Nestlé prísne sleduje a znižuje spotrebu energie, vody a emisií skleníkových plynov v prepočte na tonu výrobkov, venuje pozornosť nákupu surovín a materiálov od tuzemských dodávateľov a uskutočňuje u nich aj audity kvality, čím zvyšuje ich vlastnú konkurencieschop­nosť na miestnom i zahraničnom trhu.

Zdroj (text + foto): PAPERLIFE

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM